De eerste weken - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Trientje Brouwer - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Trientje Brouwer - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Trientje

25 Februari 2014 | Spanje, Ibiza

12-02-2014
Mijn tweede dag op Ibiza;

Gisteren vertrok ik vroeg in de ochtend (3uur) in de auto naar schiphol. Mijn vader en Bea brachten mij heen, nog bedankt:) De reis verliep goed dus volgens schema kwamen we om 5uur aan. Als eerste maar gaan inchecken, en de bagage afgeleverd. Natuurlijk zat er een kilo te veel in de koffer en volgens een werkneemster zou dat 70 euro kosten.. Daarom heb ik er maar wat uitgehaald en meegegeven aan mijn vader helaas. We hadden nog ruim de tijd voordat ik naar de gate moest dus hebben we een bankje opgezocht en daar de zelf meegenomen broodjes opgegeten (natuurlijk was ik de mijne vergeten mee te nemen uit de auto dus kreeg ik een paar van mijn vader). Ook heb ik hier nog een paar fotos genomen als afscheid. Om 6uur was het dan zover, ik moest naar de gate. Afscheid genomen van mijn vader en Bea en daar ging ik; de reis alleen afmaken. De handbagage moest door de scan en het zou ook niet zo zijn: mijn tas werd er uitgepikt voor een volledige controle -_- de tas zat nogal vol met twee paar schoenen en twee tassen in éen. Gelukkig zijn er geen gevaarlijke middelen gevonden in mijn tas maarja ik moest de tas wel weer helemaal inpakken, een hele klus om het er weer precies in te krijgen.
In de gate hoefde ik nog maar eventjes te wachten want om half 7 mochten we het vliegtuig in. Ik had mijn plaats al uitgezocht; een mooi plaatsje bij het raam en bijna achterin. Achter mij waren alle stoelen leeg dus ik dacht, ik zal wel alle drie stoelen voor mezelf hebben, relaxed! Maar helaas, er kwam een jongeman naast mij zitten die blijkbaar behoefte had aan gezelschap. Het was een of andere zakenman die projecten verkoopt, dus daar even mee zitten kletsen ook al had ik daar op dat moment niet erg zin aan door de weinige slaap. Verder een goede vlucht gehad. Na aankomst in Madrid moest ik drie uren wachten op het vliegtuig naar Ibiza. Het was niet een erg overzichtelijk vliegveld waardoor ik een tijdje heb rond gewandeld om de juiste gate te vinden. Daarna bij de gate gewacht, dat was een lange zit maar ik had niet veel zin om te gaan shoppen met de zware handbagage. Om half 1 vertrok het vliegtuig, het was een kort ritje, maar toch nog even een uurtje kunnen 'slapen'.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door Jesse, mijn stagebegeleider, heel fijn! Zij heeft mij naar mijn appartement gebracht welke ik deel met twee meiden. Het appartement is in een flat op zes hoog in Ibiza stad, en heeft grote kamers. Ik ben er erg blij mee! De bagage hebben we in mijn kamer gedropt en toen zijn we naar een schattig restaurantje gegaan om te lunchen. Het restaurant was ingericht als een tuin,zag er erg leuk en knus uit. Beide hebben we het dagmenu gehad; deze was maar 10 euro. Als voorgerecht konden we kiezen uit spaghetti of salade, beide hebben we besteld en elk de helft gehad van de gerechten zodat we niet hoefden te kiezen. Vervolgens konden we kiezen uit kabeljouwfilet met rijst of konijnenstoofschotel(?), beide hebben we voor de vis gekozen. Ik vond het erg veel eten voor een lunch dus ik heb geen toetje genomen maar een kopje thee. Jesse had nog wel het toetje genomen; crème brulee. Na de lunch ben ik naar mijn kamer gegaan, het was inmiddels alweer 4 uur. In mijn kamer heb ik mijn koffer uitgepakt en alle kasten ingericht met mijn spulletjes, een heerlijk gevoel:) ik had niet zoveel zin om naar buiten te gaan want het regende en was erg koud dus ben ik lekker op bed gaan zitten met mijn laptop. Mijn huisgenoot Anna zou om 8uur komen dus daar ben ik op gaan wachten. Ze kwam maar niet dus ben ik om 9uur naar buiten gegaan om wat boodschappen te halen maar alle winkels waren al dicht jammer genoeg. Gelukkig had ik niet erg honger door de grote lunch dus heb ik een mandarijn gegeten die ik nog van thuis had meegenomen. Het was super koud in het huis maar ik zag geen verwarming o.i.d. en ik had niet veel warme kleding mee. Om half 11 kwam Anna thuis en zij heeft mij veel uitgelegd over het huis en Ibiza. Ook heeft ze een kacheltje voor mij gepakt die in de kamer van Denise stond (ook een huisgenoot maar zij komt pas in Maart). Ook blaast de airco in de huiskamer warme lucht dus die heeft ze gelijk aangezet, dat was ze vergeten om mij van te voren te vertellen, maar ik was allang blij dat er in ieder geval verwarming in het huis is. We hebben nog eventjes gekletst en toen ben ik om half 12 maar gaan slapen want ik was erg moe.

De volgende dag (vandaag) heb ik lekker lang uitgeslapen. Ik ben eerst gaan douchen en rustig aan gedaan. Vervolgens ben ik naar de supermarkt gegaan om ontbijt te halen want ik had natuurlijk nog geen eten en drinken in huis. Daarna een beetje gerelaxed want in de stad is nog weinig te doen door de siesta tijd. Tot vier uur heb ik daarom in mijn kamer gezeten. Gelukkig was het vandaag beter weer, de zon scheen zelfs. Eerst ben ik gaan shoppen want in alle winkels is uitverkoop, heel fijn! Ik heb vanalles gekocht; broek, sjaaltje, haarelastiekjes, schoenen (want ik had maar 1 paar platte schoenen mee), stekkerdoos(want ik heb maar 1 stopcontact in de kamer), trainingsbroek(om in te slapen, want ik heb niks warms mee om in te slapen) en knijpers om mijn was mee op te hangen. Hierna ben ik naar de supermarkt gegaan om wat eten te halen maar ik had nog geen zin om naar huis te gaan dus ben ik op zoek gegaan naar een leuk cafeetje. Blijkbaar was ik al een eind uit de richting want ik kwam uit bij de boulevard van Des Figueretas. Daar ben ik bij een strandtentje gaan zitten en thee gedronken met kipnuggets erbij. Inmiddels was het alweer half 8 dus ben ik richting huis gegaan. Ik had geen idee waar ik was maar gelukkig woon ik aan de hoofdstraat dus opeens was ik weer op die straat. Na al dat lopen toch best wel moe geworden dus eerst ben ik op de bank gaan zitten en met lieve mensen geappt, want ik had weer wifi. Daarna nog maar een tosti gemaakt als avondeten en nu zit ik nog op de bank, dit hele verhaal te schrijven!

22-02-2014

De derde dag, dat was een donderdag, heb ik lekker uitgeslapen. Daarna heeft Jesse (stagebegeleider) mij opgehaald om het kantoor te laten zien waar ik de komende tijd veel zal zijn. Dit was wel gezellig, het was rond lunch tijd dus ze had een pizza besteld. Natuurlijk moest Jesse gewoon werken dus ik ben met de bus terug gegaan naar de stad, kon ik gelijk oefenen want ik zal meestal met de bus naar het werk moeten. Vervolgens niet zoveel bijzonders gegaan, ik ben weer wat gaan rondlopen en het centrum verkent. Die avond was mij verteld door Anna (mijn huisgenoot) dat zij tradioneel gingen eten met haar vriendengroep van ongeveer 15 personen. Dan spreken ze af bij iemand thuis en nemen ze allemaal een klein hapje mee (pinchos). Helaas ging dat deze avond niet door, dat vertelde ze mij toen ze thuis kwam. Ik had nog niet gegeten, het was al rond 8uur, maar Anna zei dat haar vriend en een vriendin langskwamen en we waarschijnlijk met zijn allen wat gingen eten. Blijkbaar had ik het die avond allemaal niet zo goed begrepen want rond 10uur gingen zij weg en had ik nog niks gegeten.. Ik heb geen idee waar ze heen zijn gegaan maar ik ben lekker een tosti gaan maken en op mijn kamer gaan zitten. De volgende dag had ik geen plannen maar ben ik naar het strand gegaan want het weer was erg mooi. Via het strand van Figureatas ben ik naar Platja D'en Bossa gelopen, een hele wandeling want het is rond de 4km lopen. Daar ben ik bij een strandtentje gaan zitten om wat te drinken. Ik zat goed maar de bestelling duurde erg lang, dus ik heb daar alleen een drankje gedronken (want ik had al bijna een half uur gewacht) en toen weer terug gelopen via het strand. Halverwege, bij het strand van Figureates ben ik bij een restaurantje gaan zitten op de boulevard en heb daar wat gegegeten als lunch. Rond een uur of half 5 was ik weer terug bij mijn huis, daar ben ik eerst even lekker gaan liggen na al dat lopen. Vervolgens had ik zin om uit eten te gaan maarja ik kende nog niemand en Anna was bij haar vriend (valentijnsdag). Na twijfel ben ik toch maar uit eten gegaan in mijn eentje, ik heb bij een tapas/ cocktail bar gezeten. Het was een beetje saai in mijn eentje maar toch heb ik lekker gegeten, en rond zittten kijken. Helaas waren er niet echt mensen in de bar waar ik mee kon gaan praten of drankje drinken, het waren vooral stelletjes en oudere mensen. Dus maar weer naar huis gegaan, het was inmiddels ook al half 11.

De volgende dag was het zaterdag, dan is er de 'beroemde' hippiemarkt. Daar ben ik in mijn eentje naar toe gegaan, het was even puzzelen hoe het zat met de bussen maar het is gelukt. Vanuit Ibiza heb ik de bus genomen naar San Eularia, en daar was het de bedoeling om over te stappen in de bus naar Las dalias. Bij de bushalte bleek dat de bus niet rijdt in de winter, maar gelukkig was er een groepje mensen die daar ook stonden te wachten. Zij stelden voor om samen een taxi te nemen, dus ik ben bij drie vrouwen uit Barcelona in de taxi gestapt naar de hippiemarkt. Daar aangekomen ben ik zelf gaan rondlopen, ik vond het niet erg bijzonder, waarschijnlijk is het in de zomer groter en specialer. Na een rondje te hebben gelopen ben ik wat gaan eten. Ik bestelde een broodje kip (bocadilla pollo), dat was het enige op de kaart wat ik begreep. Een hele maaltijd want er zaten nog nachos bij en het was een erg groot broodje maar het smaakte goed. Vervolgens ben ik weer gaan rondlopen want ik had nog niks gekocht. Uiteindelijk heb ik drie armbandjes gekocht. Ik had het wel weer gezien dus ik ben gaan kijken bij de bushalte of er misschien toch een bus terug ging, die ging wel maar pas anderhalf uur later. Toevallig kwamen dezelfde mensen van de taxi ook naar buiten op dat moment dus hebben we weer een taxi gedeeld. Ik was niet erg slim om van te voren contant geld te pinnen dus ik had precies genoeg nog voor het stukje taxi en de bus vanaf daar. De mensen in de taxi stelden voor om het hele stuk naar Ibiza met de taxi te doen maar daarvoor had ik te weinig geld. Het mocht wel van ze, maar dat vond ik wat te gek dat zij meer betaalden, plus dan zou ik vanaf hun huisvesting nog een stuk moeten lopen. Ik vond het ook wel leuk om weer met de bus te gaan dus ik ben ik in San Eularia uit de taxi gestapt. De bus kwam pas drie kwartier later dus ben ik bij een cafeetje gaan zitten thee drinken. Daar bleek dat ik niet kon pinnen maarja ik had mijn contante geld nodig voor de bus. Gelukkig was er in de buurt een pin automaat, hier kon ik geld pinnen voor de bus.

Savonds had ik nog geen plannen maar via Anna was ik aan een nummer van een vriend van haar gekomen, ze zei dat hij altijd wel op stap ging. Anna wilde niet op stap deze avond. Het was vreemd om zomaar wat af te spreken met mensen die ik niet kende maargoed, ik wilde graag op stap, en het zijn vrienden van Anna dus ik vertrouwde het. Twee vrienden (Miguel en Guille) van haar kwamen savonds bij in de flat, ze hadden een fles drank en wat frisdrank meegenomen, het was erg gezellig. Vervolgens ben ik met de twee jongens naar de stad gegaan, daar zijn we begonnen in een kleine club, een drankje gedronken en vervolgens naar de Pacha gegaan. Normaal zou de entree voor ons 20euro zijn maar een van de jongens heeft een pasje waarmee we gratis erin mochten:) Eenmaal in de club was erg leuk, met goede muziek. Halverwege nog bij de dj gestaan, want dat was een bekende van de jongens. Om een uur of 6 zijn we naar huis gegaan. Geslaagde nacht! De dag erna heb ik lekker uitgeslapen en overdag niet zoveel gedaan, behalve een rondje gelopen. Savonds ben ik een drankje gaan drinken met Guille en de vriend van Anna (Toni), want zij waren in de stad en vroegen of ik mee wou. Het is leuk om even tussen de mensen te zijn en eindelijk wat mensen te leren kennen. Die avond heb ik het niet te laat gemaakt, half 10 was ik weer thuis, want de volgende dag was mijn eerste stagedag.

Maandag 17 februari zou ik beginnen met stage. Met Jesse had ik afgesproken dat ze mij rond 10uur zou ophalen zodat ik met haar mee naar kantoor kon. Dit werd een beetje anders, iets voor tienen belde ze mij dat ze wat later zou (drie kwartier) zijn ivm afspraken, maar ze was er pas om half 12. Ze was samen met nog twee mannen, de baas Simeon en een technicus Heiko. Jesse is hier uit de auto gestapt en ik ben met de twee mannen mee gegaan naar een villa. Deze villa wordt gebruikt als locatie voor een evenement dus ze gingen kijken wat ze nodig hebben etc. Eerst gingen we nog koffie drinken in een cafeetje, daar waren de mannen aan toe dus de dag begon erg relaxed voor mij. De weg naar de villa toe was al een avontuur; de villa stond in de bergen dus de weg was erg stijl en met losse stenen. Gelukkig veilig aangekomen en de villa was super! Ik had nog nooit een villa gezien , behalve in films, maar het is erg mooi. Grote kamers, zwembad, aantal badkamers en slaapkamers. Leuk dat ik mee mocht! Na de bezichtiging gingen we naar het kantoor, waar Jesse inmiddels ook was. Het was rond 2uur dus ze stelde voor om eerst te gaan lunchen. Dichtbij kantoor staat Sunrise, dat is een restaurant op het industrieterrein. Daar hebben we gegeten. Terug op kantoor heeft ze mij verteld wat ik de komende week kan gaan doen. Ik ben begonnen met het foto archief te bekijken en van daaruit een selectie gemaakt van de mooiste fotos die ze kunnen gebruiken voor folders en de website. Ook ben ik begonnen met het maken van een boekje van de 50 mooiste stranden op Ibiza, zodat ze dat kunnen gebruiken als overzicht van eventuele locaties. Tussendoor had Jesse gevraagd aan mij of ik naar de winkel wilde gaan om chocolaatjes te halen want daar had ze zin in haha. Met 20 euro ben ik dus maar naar de winkel gegaan om verschillende soorten chocola te halen zoals snickers, twix, kleine verpakte chocolaatjes etc. Genoeg voor de hele week! Savonds om 7uur kon ik met Simeon meerijden naar Ibiza, dat scheelde weer een busreis. Die avond niet veel gedaan, maar soep gemaakt (want was nog vol van de lunch) en op mijn kamer gaan zitten. Anna had geappt dat ze even met mij wilde praten, dus toen zij thuis kwam ben ik bij haar gaan zitten. Blijkbaar was ze een beetje teleurgesteld over mij omdat ik zaterdagavond niet had verteld dat ik met haar vrienden op stap zou gaan. Dat was inderdaad zo omdat ik pas laat wist dat ik daadwerkelijk op stap ging, dus toen had ik er niet meer aangedacht om het haar te appen. Daardoor moest zij het de dag erna zien aan de drankfles en het beetje rommel want ik had nog niet opgeruimd. Ook die avond, ik had niet verteld dat ik wat ging drinken met haar vriend en Guille. Dat kwam omdat het voor mij last minute was afgesproken, binnen 10 minuten moest ik weg. In die tijd kwam Anna net thuis en ging ze naar de badkamer. Ik had geroepen dat ik ging maar niet met wie en waar. Blijkbaar had zij mij nog nageroepen etc maar dat heb ik niet gehoord. Als ik het eerder had geweten ,en zij was thuis geweest dan had ik zeker wel verteld, maar daar had ik geen tijd voor gehad op dit moment. Al met al, dit hebben we uitgepraat en toen ben ik lekker gaan slapen want het was al laat.

Dinsdag was de tweede stagedag, om half 10 ben ik met de bus naar het kantoor gegaan. Eenmaal op kantoor begin ik meestal met een kop thee, en ondertussen mijn laptop opstarten. De rest van de week heb ik de hele dagen (van 10 tot 19uur) op kantoor gezeten en gewerkt aan mijn opdrachten. Het is wennen om de hele dag achter de laptop te zitten, is een lange zit. Op kantoor zit ik samen met Jesse, Simeon en Heiko maar af en toe zijn zij in het magazijn of naar een afspraak toe dus dan zit ik eventjes alleen in het kantoor. Dinsdag is Heiko voor de lunch naar de supermarkt gegaan, want Jesse wilde op kantoor blijven. Het was lekker, we gingen stokbrood eten met kaas, vleeswaren en tomaatjes dus ook nog gezond. Woensdag zijn we naar Sunrise gegaan om daar wat te eten, en er was nog een technicus mee, Oliver. Het was een grote lunch, deze keer compleet met voorgerecht en nagerecht. Als voorgerecht had ik iets met gebakken ei, tomatensaus en groenten uit de oven. Ik weet niet wat het was maar het smaakte goed. Daarna nam ik een soort van kipschnitzel, daar zit dan patat bij in de vorm van chips. Ik kreeg het niet helemaal op, het was nogal veel voor een lunch als je het niet gewend bent dus ik heb het nagerecht ook maar overgeslagen. De rest nam nog wat fruit na. Deze week heeft Simeon niet met ons meegegeten, hij eet meestal met zijn familie. Donderdag was Jesse naar een afspraak toe dus ben ik samen gaan lunchen met Heiko. Hij is naar de supermarkt gegaan om weer stokbrood en beleg te halen. Ook had hij chocolade croissants meegenomen, weer een luxe en grote lunch dus maar was lekker. Vrijdag heb ik samen met Jesse gelunched, we zijn naar de supermarkt gegaan want we hadden nog meer boodschappen nodig zoals thee en koffie. Jesse had geen zin in brood, en bij deze supermarkt kan je ook warme gerechten krijgen in porties om mee te nemen dus we hadden beide een portie Mousaka gehad. Weer erg lekker, smaakte bijna net zoals lasange:). Mijn opdrachten voor deze week waren de foto's uitzoeken, een boekje maken van de stranden in Ibiza, vliegtickets boeken en een set up plan maken voor het repair centre. Daarnaast ben ik af en toe bezig met opdrachten voor school te maken voor in het stageverslag.

Deze week heb ik nog geskyped met familie,erg leuk! Dinsdagavond met Janine, was leuk om weer even te praten en elkaar te zien, ondertussen ook nog eventjes met pap kunnen praten. Woensdagavond heb ik met mam geskyped, fijn om weer even bij te praten. Ruim een uur hebben we geskyped!
Donderdag had ik een feestje met de vriendengroep van Anna, mijn huisgenoot. In San Antonio kon je bij de kroegen en clubs pinchos (soort tapas, kleine hapjes) eten, elke kroeg had een aantal hapjes bereidt. Dit was gezellig en zo leerde ik weer wat mensen kennen van de groep. Iedereen is erg gastvrij, alsof het heel normaal is dat ik er bij ben. Rond half drie was ik weer thuis, toen snel gaan slapen want om half 9 ging de wekker weer.

In het weekend heb ik lekker rustig aangedaan. Zaterdag eerst uitgeslapen, en daarna zou ik een stukje gaan wandelen in het centrum om er even uit te zijn. Eenmaal buiten spreekt een jongen mij aan en vraagt of ik op de gastenlijst van Pacha wil want hij werkt daar en dan kan ik gratis naar binnen. Het was een goed aanbod maar ik heb gezegt dat ik waarschijnlijk al met vrienden naar de Pacha ga en dat een van hun een pasje heeft waardoor we ook gratis entree hebben. Toen nog even gepraat met hem en hij stelde voor om ergens wat te gaan drinken. Ik had toch niks te doen dus maar ingestemd, ik dacht zo leer ik weer iemand kennen die hier woont. Het was wel apart om met een vreemd iemand wat te gaan drinken maargoed. Daarna wou hij een stukje gaan rijden in de auto, en toen zijn we naar Playa den Bossa gegaan en daar weer wat gedronken. Zijn appartement is daar, dus hij stelde voor om daar nog wat te gaan drinken, nouja ik dacht waarom niet, al weet je maar nooit natuurlijk wat iemand van plan is. Hij leek me betrouwbaar en het is voor Ibiza volgens mij redelijk normaal om met een vreemd iemand ergens heen te gaan, zo maak je snel vrienden. Het was gezellig en hij heeft me daarna weer naar Ibiza gebracht. Savonds zou ik op stap met een aantal vrienden maar dit was nog niet zo duidelijk afgesproken, en natuurlijk was er een storing in whatsapp de hele avond. Vaag had ik meegekregen dat we met zn allen zouden gaan uiteten maar voor de rest wist ik het niet. Uiteindelijk toch contact gehad, en om half 11 ging ik nog uiteten met Guille en Miguel. De rest had afgezegd helaas. Daarna zijn we naar mijn appartement gegaan om wat te drinken en toen kwamen er nog twee meiden, maar Anna en haar vriend (Toni) kwamen niet meer. Een van die meiden (Carla) is mijn collega maar zij begint pas in april weer met werken op kantoor omdat er nu nog niet veel te doen is voor haar. Tevens is zij de beste vriendin van Anna. Het andere meisje was een kennis van Miguel, zij is net als ik voor stage op Ibiza maar zij is er sinds januari. Ze kende nog niemand verder dus Miguel had haar uitgenodigd om bij ons te komen. Prima, gezellig dacht ik, gaan er een keer wat meer meiden mee. Helaas gingen ze beide naar huis toen we de stad in gingen, dus was ik alsnog alleen met de twee jongens. Al met al toch wel weer gezellig gehad, ik houdt van de clubs op Ibiza:) Om half 8 was ik thuis, dus weer een kort nachtje maar gelukkig had ik niks op de planning staan. De hele dag lekker gerelaxed en naar het strand geweest om daar van de zon te genieten en thee gedronken. En nu zit ik dit hele verhaal te schrijven:) Op naar de volgende week!

  • 25 Februari 2014 - 22:04

    Janine:

    Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje! <3 mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trientje

Ik ben Trientje en woon/studeer in Groningen. Regelmatig ga ik voor een aantal weken naar het buitenland, vandaar deze reisblog. Het is leuk voor mijzelf om bij te houden wat ik doe en natuurlijk voor de geïnteresseerde lezers!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 2743

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Stage op Ibiza

Landen bezocht: