Alweer bijna vier weken op Ibiza. - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Trientje Brouwer - WaarBenJij.nu Alweer bijna vier weken op Ibiza. - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Trientje Brouwer - WaarBenJij.nu

Alweer bijna vier weken op Ibiza.

Blijf op de hoogte en volg Trientje

04 Maart 2014 | Spanje, Ibiza

04-03-2014
De derde week alweer op Ibiza. Ik had zin aan de tweede week stage, benieuwd naar wat voor opdrachten ik deze zou krijgen. Helaas viel de week een beetje tegen; er was weinig te doen voor mij waardoor ik vaak zat te niksen en me verveelde. De dagen duren dan lang. Het komt omdat Jesse druk is omdat ze bijna naar Andorra gaan voor een weekevenement en zij gaat tussendoor nog een halve week naar Parijs met vrienden. Daardoor heeft zij even geen tijd om aan mij taken uit te leggen. Toch ben ik de week doorgekomen, af en toe had ik ook wel weer wat leuke opdrachten te doen.

Daarnaast ben ik op maandagavond met Anna, mijn huisgenoot, mee geweest naar de sportschool. Ik wil graag sporten om toch wat conditie te houden. Zij doet altijd zumba dus daar heb ik aan meegedaan. De dansjes vond ik wat tegenvallen; in Groningen vind ik het leuker om te doen. Ook was één dansje precies hetzelfde als wat ik al in Groningen had geleerd dus die kon ik zo mee doen, wel grappig. Ik twijfel nog of ik een abonnement ga nemen want het is erg duur. Voor drie maanden betaal je €150 euro, wat ik teveel vind als ik het eigenlijk niet eens echt leuk vind. Wel is er een andere mogelijkheid; als ik iemand vind die ook een abonnement wil, dan kunnen we ons samen aanmelden en dan betaal je de helft minder. Dus dat wordt zoeken!

Dinsdagavond heb ik geskyped met Janine, leuk! Woensdagavond heb ik geskyped met mem, ook leuk:) Donderdagavond had ik weer hetzelfde feestje als vorige week, pintxos night in San Antonio. Dat is de hele maand, dus tot half Maart. Was gezellig maar er waren weer geen meiden mee, dus alleen met vier boys. Deze keer hadden we meer gegeten als vorige week, iets teveel haha maar het is wel lekker, en apart, want zulke hapjes eet ik normaal niet. Vrijdag mocht ik wat eerder naar huis van stage omdat er echt niks meer te doen was, dus lekker vroeg thuis. Die avond heb ik niet zoveel gedaan verder.

Zaterdag was Alle, mijn broer, jarig! Ik had via internet een cadeautje laten bezorgen, een handdoek met zijn naam en voetballogo erop, zodat ik toch iets kon geven. Die dag heb ik niet zo heel veel gedaan want buiten was het niet zulk mooi weer. De afgelopen week was het erg wisselend; ene keer veel zon, het andere moment regent het of harde wind. Wel ben ik stukje gaan lopen door het centrum en buiten bij een cafeetje thee gedronken. Ook nog creepy verhaal; tegenover het cafe stond een jongeman bij zijn auto, ik dacht hij wacht op iemand. Toch had ik het gevoel dat hij steeds naar mij keek dus ik een paar keer terugkijken. Jahoor, hij zwaaide en wenkte of hij er bij mocht komen zitten. Al een paar keer had ik nee geschud en daarna niet meer gekeken maar hij bleef maar staan. Ik vond het erg ongemakkelijk en wist niet echt waar ik naar toe moest kijken. Toen ik weg ging gebeurde precies zoals ik al had verwacht; hij liep me achterna. Ik schudde nog een keer nee en ben toen maar snel doorgelopen in een paar straatjes zodat ik hem kon afschudden. Bah vervelend zulke mensen. Toch weer veilig thuisgekomen! S avonds heb ik eerst geskyped met lieve Danielle, erg leuk! Verder hadden we afgesproken om eerst bij Toni, een jongen die op dezelfde straat als mij woont, te gaan zitten en drinken. Daar ben ik rond half 12 heen gegaan, de andere jongens hadden mij opgehaald. Want ook al zit het in dezelfde straat, het is nog wel eindje lopen (ik woon op nr 1, hij op nr 91). Maakt mij niks uit, ik was plan om te gaan lopen maar opeens kreeg ik een berichtje dat ze mij over 10min kwamen ophalen. Bij Toni kwam ook Carla met een vriendin van haar die een weekendje in Ibiza was (ze woont bij Barcelona), leuk, weer paar meiden erbij. Het was dit weekend carnaval maar we waren niet verkleedt. Wel had Toni voor ons allemaal een masker gekocht, zo hadden we toch nog een beetje extra feestgevoel! Daarna zijn we het centrum ingegaan, naar club Nine. Was leuk maar niet bijzonder. Ook jammer want Carla en haar vriendin waren opeens weggegaan. Later hoorde ik dat ze al naar Pacha gingen, terwijl ze mij niet mee hadden gevraagd. Dus was ik weer alleen met de jongens op stap.. Wij zijn ook naar Pacha gegaan maar er was een lange rij dus ze wilden niet wachten, helaas.. Toen naar Keeper gegaan, een club dicht bij Pacha, maar daar was het rustig en dus niet zo leuk. Uiteindelijk maar naar huis gegaan, het was ook alweer rond 6/7 uur. Lekker gaan slapen! Maar ik werd al vroeg wakker omdat er op Vara de Rey (plein naast mijn huis) carnavalsfeest was; veel mensen en muziek. Ook was er rond 12uur een optocht door de straat met allemaal versierde wagens, verklede mensen en luide muziek dus dat heb ik vanuit mijn raam staan kijken. S middags ben ik naar het strand van Talamanca gelopen want het was mooi weer. Een erg leuk strandje, veel sportieve mensen aan het tennissen etc. Daar heb ik bij een strandtent gezeten, heerlijk. S avond heb ik in mijn kamer gezeten, en 'tv' op laptop gekeken en vroeg gaan slapen want er kwam weer een nieuwe week aan.

Maandag weer mooi op tijd op stage maar nog steeds niet zo heel veel te doen. Vandaag had ik al iets meer te doen dus de tijd ging wat sneller gelukkig. Vanaf morgen ben ik de rest van de week alleen met Simeon en Heiko want Jesse gaat naar Parijs. Dus dat wordt deze week geen Nederlands meer praten, maar steeds Engels, goede oefening haha. Vanavond was ik van plan om te kijken bij een andere sportschool want ik zag op de website dat ze hiphop hadden. Dat wil ik wel een keer proberen dus ben ik daar na stage gelijk heen gegaan om te vragen of ik een lesje mocht meedoen. Helaas vertelde ze dat er te weinig animo voor was dus dat ze het niet meer gaven. Weer niet gesport dus, nu maar nadenken wat ik dan wil gaan doen als sport. Dit was het dan voor nu, ik ga GTST terug kijken en daarna lekker slapen:).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trientje

Ik ben Trientje en woon/studeer in Groningen. Regelmatig ga ik voor een aantal weken naar het buitenland, vandaar deze reisblog. Het is leuk voor mijzelf om bij te houden wat ik doe en natuurlijk voor de geïnteresseerde lezers!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 2737

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Stage op Ibiza

Landen bezocht: