Zeven weken Ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Trientje Brouwer - WaarBenJij.nu Zeven weken Ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Trientje Brouwer - WaarBenJij.nu

Zeven weken Ibiza

Blijf op de hoogte en volg Trientje

01 April 2014 | Spanje, Ibiza

31-03-2014
Alweer een paar weken geleden.. De tijd gaat erg snel.
Op stage is het nog steeds erg rustig maar ik ben vooral bezig met het stageverslag voor school en ik ben begonnen met het businessplan welke ik ga maken voor The Shop. Het is toch wel fijn dat ik daar nu mooi de tijd voor heb, dan hoeft dat niet allemaal op het laatste moment en ik kan er nu rustig aan doorwerken. Mijn stageplanning, welke ik moest inleveren bij school door middel van een verslag is helemaal goed gekeurd. Deze mocht in het Nederlands wat het makkelijk maakte. Volgens de docent is het een foutloos geschreven verslag, fijn om te horen! In het Engels wordt het moeilijker maar ik hoop deze verslagen ook goed te kunnen afronden en er van te leren.
Verder heb ik een abonnement op de sportschool; Fraile Gym. Via de facebook pagina heb ik een ‘buddy’ gevonden voor de aanbieding van het delen van een abonnement. Het bleek nu wel opeens iets duurder dan ze de vorige keer zeiden maar blijkbaar worden de prijzen steeds hoger richting het zomer seizoen. Het was nu per persoon €112,- euro voor drie maanden, dus de maand juli wordt het geen sporten meer voor mij, maar daar zal ik dan ook wel niet zoveel behoefte aan hebben (denk aan veel feestjes, warm weer, afronding stage etc. )

Afgelopen week ben ik een weekje vrij geweest. Iedereen van The Shop (5 personen) zijn naar Andorra voor een groot festival waar zij bij helpen met de productie en installatie. Het is een sneeuwevenement dus erg koud, het is het Snowboxx festival. De hele week is daar muziek met veel dj’s en locaties, erg leuk. Ik kon helaas niet mee omdat ik daar toch niet zoveel kan doen, dus dan wordt het erg duur met de huisvesting, vervoer en eten meegerekend. Jammer genoeg was het in Ibiza niet erg mooi weer, het was vaak bewolkt en harde wind. Maandag ben ik naar het strand geweest om te zonnen, maar na 2uurtjes ben ik weer richting huis gegaan omdat door de wind al het zand over me heen kwam. De rest van de dagen heb ik af en toe op het balkon gezeten, daar is minder wind, dus dan is het wel lekker om er te zitten. Tussendoor heb ik een klein beetje aan het verslag gewerkt en af en toe zelfs een beetje Spaans proberen te leren uit een taalgidsje die ik van thuis heb meegenomen. Ik merk dat ik toch wel echt Spaans moet leren; als ik met een groep ben spreken ze steeds Spaans (dat begrijp ik, is net zoals met Friezen) maar dan zit ik er maar wat bij omdat ik het niet versta. Ook wil ik ze niet steeds onderbreken, wat trouwens lastig is want ze praten aan eén stuk door.. Afgelopen week heb ik veel gesport, ik vind het fijn om te doen, een leuke afleiding. Gisteren (zondag) gingen we met zumba een demo doen in Santa Eulalia voor het goede doel. De hele dag waren daar activiteiten op straat om geld in te zamelen voor arme kinderen die op straat leven. Met zumba hebben we een uurtje gedanst, ook het publiek mocht meedoen. Was leuk om mee te maken! Na afloop reed ik met de docente mee terug naar Ibiza. Het duurde iets langer, want toen we in de supermarkt waren was zij opeens haar pinpas kwijt. Gelijk gaan zoeken en gelukkig lag deze nog op de tafel bij de plaats waar we zumba hadden gedaan. Ze was in 1x weer happy! Ze spreekt erg slecht Engels. wat communiceren lastig maakte, maar toch is lukt het wel als je een op een bent. Ook begrijp ik sommige woorden Spaans, wat het makkelijk maakt voor iemand die bijna geen Engels spreekt.
Die middag zou ik later weer terug gaan met de bus naar Santa Eulalia voor een openingparty. De rest die bleef daar omdat Anna haar vriend daar woont en Carla ook ergens in die richting dus hadden we afgesproken om rond vijf uur daar weer af te spreken en verder te gaan met de taxi naar Atzaro (de opening). Het werd een beetje anders, ik hoefde pas om half zes met de bus (gelukkig, had ik nog iets meer tijd, want ik was pas om 2uur smiddags terug van de zumba) en vanaf daar reed ik met Carla en Miryam in de auto naar Atzaro, waar we Anna en de rest ontmoeten. Het was een leuk feest, de locatie zag er geweldig uit. Atzaro is een hotel en blijkbaar hebben ze een grote tuin want de party was in de tuin. Er waren dj’s en veel mensen, ook waren er etenskraampjes. Het zag er erg mooi uit, alles was versierd met bloemetjes om het begin van de lente/zomer te vieren (Primavera party= lente). Drankjes waren wel erg duur, voor een mixdrankje betaal je tien euro, net zoals dat is in de Pacha. Helaas moest ik weer vroeg naar huis, tien uur, want ik zou samen terug met een meisje die ook in Ibiza woont. Zij wou graag al naar huis, en we konden met iemand meerijden die ook naar huis wilde. Al met al toch een leuke avond gehad.

Morgen begint de stage weer, ik heb er zin in. Inmiddels ben ik alweer zeven weken op Ibiza.. Ook komt morgen de hoofdhuurder van ons appartement; Denise. Ik ben benieuwd hoe zij is, ik hoop op een leuke en gezellige meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trientje

Ik ben Trientje en woon/studeer in Groningen. Regelmatig ga ik voor een aantal weken naar het buitenland, vandaar deze reisblog. Het is leuk voor mijzelf om bij te houden wat ik doe en natuurlijk voor de geïnteresseerde lezers!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 917
Totaal aantal bezoekers 2738

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Stage op Ibiza

Landen bezocht: